30.09.2009
Wytyczne są jedynym tak szerokim dokumentem prawnym akceptowanym przez rządy określającym zasady społecznej odpowiedzialności biznesu w działalności międzynarodowej przedsiębiorstw. Przedsiębiorstwa, stosując się do Wytycznych zyskują zaufanie i prestiż wśród klientów i pracowników. Wdrażanie Wytycznych może też wspierać strategie biznesowe firm, gdyż jedną z zasad OECD jest zmierzanie do zrównoważonego rozwoju.
Wytyczne OECD mają skłonić przedsiębiorstwa do przestrzegania praw człowieka, praw pracowniczych, działania w myśl zasad odpowiedzialnego biznesu i pozytywnego angażowania się w życie lokalnych społeczności. Nad wdrażaniem Wytycznych w 30 krajach członkowskich OECD i 11 innych czuwają tzw. Krajowe Punkty Kontaktowe.
Pretekstem do konferencji stała się akcja: Wdrażam Wytyczne OECD. Odpowidziany Biznes 2009. W jej ramach przedsiębiorstwa, które przeprowadzą samoocenę swojej działalności pod kątem wypełniania Wytycznych i zadeklarują zaangażowanie, będą mogły korzystać z logo akcji do celów marketingowych. Informacje o ich udziale w akcji będą też rozpowszechniane zarówno przez PAIiIZ jak i partnerów akcji. W trakcie konferencji przedstawiono akcję i firmy, które wypełniły ankiety oraz ich spostrzeżenia, co do możliwości i wyzwań, jakie wiążą się z akcją.
Prelegenci omawiali rolę Krajowych Punktów Kontaktowych OECD i podali przykłady działań KPK w Polsce i innych krajach oraz korzyści wynikające dla przedsiębiorstw ze stosowania Wytycznych. Wśród gości byli obecni m.in.: Martin Oxley ? Dyrektor Generalny Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej, Liliana Anam z CSRInfo oraz Natalia Ćwik z Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz przedstawiciele firm: Irena Piccola z PWC reprezentująca także FOB, Bartłomiej Roch Remisko z Telekomunikacji Polskiej, Anna Ziemiańska-Woźniak z Antalis, Aneta Fita- z firmy SHL.